BRILLA BRUJA 2021 ECOMMERCE & GRAPHIC DESIGN
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BRILLA BRUJA 2021 ECOMMERCE & GRAPHIC DESIGN
Pieza gráfica para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño gráfico para "Brilla Bruja"Pieza gráfica para redes sociales para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño gráfico para "Brilla Bruja"
In one of our first conversations with Ana and Andy, founders of Brilla Bruja, they conveyed to us their desire to resignify both the figure of the witch and the darkness that surrounds everything related to women’s ancestral knowledge.

Generations of women had gathered around a bonfire under the stars to share their knowledge, stories, recipes, poetry and also to take care of each other. Witchcraft was a light that shines brightly when everything is dark, and they wanted to illuminate the path of other women who needed to find their own light.
PHOTOGRAPHY MÒNICA BEDMAR
ILLUSTRATION: ANDREA SANGUINO
Diseño ecommerce para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño web personalizado para "Brilla Bruja"Diseño ecommerce para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño web personalizado para "Brilla Bruja"
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A web design that uses contrast as stars do at night to create their glow.
For the Shopify-based ecommerce design we decided to create a game of contrasts using a subtly moving starry background. Each product page is a costumized design that responds to the singularities of the ritual objects and their unique nature. We wanted the web design to convey the thoroughness and care that Brilla Bruja puts into its pieces.

Since each page is different, we needed to use a common nexus that would make the customer’s journey comfortable and fluid. Like the line that draws the constellations in the sky, a golden thread guides the navigation through the different sections dedicated to properties, ingredients, rituals and production methods to unite all the pieces and create a memorable shopping experience.

In this category of business it is common to have a high ratio of inexperienced customers who do not know the uses and properties of the products, so it was clear to us that it was very necessary to provide specific and general information about the operation of both the operation of the store and the ways of using the objects, as well as creating an accessible navigation.

For desktop we created a secondary navigation that gives quick access to other products in the same category, increasing the possibilities of cross-selling and facilitating a quick viewing of the catalog by purchase intentions. In the mobile version, we integrated a fixed purchase button that accompanies customers as they scroll and allows them to change the selection at any point on the page to access the specific information of each gemstone, zodiac sign, essence or sacred herb. All of this is complemented by specially selected photographs for each variant, an integrated feedback system, a cross-selling section and quick access to a section for for resolving doubt
Diseño ecommerce para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño web personalizado para "Brilla Bruja"
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Pieza gráfica para redes sociales para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño gráfico para "Brilla Bruja"
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Cuando llegamos al proyecto, Brilla Bruja ya disponía de una imagen de marca definida y contaba con elementos como el logotipo, una tipografía principal e ilustraciones hechas por Desi Civera. Además, el universo de la marca se vería ampliado sustancialmente por el trabajo fotográfico de Mònica Bedmar, quién con su cámara dotó de una personalidad única a la marca.

Con nuestra aportación quisimos acentuar el indudable carácter artesano añadiendo a la selección tipográfica dos tipografías de estilo humanista tradicional. Eleanor para los cuerpos de texto, que con su estilo de imprenta antigua nos ayudaba a comunicar el antiquísimo saber contenido en los textos redactados por Ana, y la Bigilia para los títulos, por su estilo ultraornamentado y peso muy regular que aporta un aire de caligrafía manuscrita.

Teníamos la firme intención de enfatizar el esfuerzo que las fundadoras habían puesto en la selección y elaboración de los productos, por eso creamos unas piezas gráficas inspiradas en el Tarot a partir del trabajo previo de la ilustradora que ayudasen a comunicar eficazmente los valores de Brilla Bruja. Además, añadimos unos iconos reticulares para los accesos rápidos del menú que apelasen al imaginario colectivo sobre las brujas: la bola de cristal para la búsqueda, el gorro para la cuenta de usuario y el caldero para indicar la cesta de compra. Un guiño a la sapiencia popular que al primer vistazo transmitiera el corazón de la marca.
Pieza gráfica para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño gráfico para "Brilla Bruja"Pieza gráfica para marca de objetos rituales y espiritualidad. Diseño gráfico para "Brilla Bruja"

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